MUKTAMAR PMIUTM KALI KE-7

Dicatat oleh Le serviteur de Dieu Jumaat, 16 Oktober 2009

Mantan Presiden PMIUTM menyampaikan ucapan dasar presiden

Skudai UTM, 16 Okt 2009 - PMIUTM hari ini telah mengadakan Muktamar Tahunan kali ke-7 bertempat di Dewan Senat UTM Skudai. Muktamar yang diadakan ini merupakan program tahunan PMIUTM untuk melantik saf kepimpinan baru dalam menyambung mata rantai perjuangan pada masa akan datang.

Muktamar telah dirasmikan oleh Pegawai Agama HEPUTM, Ustaz Nasir Bin Masroom dan dihadiri oleh 150 orang ahli PMIUTM yang berdaftar. Dalam ucapan perasmian tersebut beliau mengharapkan agar PMIUTM meneruskan kerjasama dengan persatuan-persatuan Islam yang lain dengan lebih erat. Selain itu, selaras dengan hasrat Naib Cancelor UTM, Prof Dato' Dr Ir Zaini Ujang untuk memperbanyakkan program "global outreach", Ustaz Nasir mencabar PMIUTM pada sesi kepimpinan akan datang untuk melakukan sekurang-kurangnya satu program ke luar negara bagi meluas dan menimba pengalaman di negara-negara lain.


Tema ucapan dasar Presiden PMIUTM pada muktamar kali ini adalah "Teknokrat Dakwah Memimpin Ummah. Gagasan yang dibawa oleh beliau itu telah menarik minat para muktamirin dan muktamirat untuk berbahas bagi memastikan sesuatu yang terbaik untuk PMIUTM

Selepas ucapan dasar presiden dan pembentangan laporan akhir lujnah-lujnah PMIUTM, muktamirin dan muktamirat telah berbahas beberapa calon untuk dilantik sebagai pimpinan PMIUTM. Beberapa orang ahli PMIUTM yang berdaftar telah dibahas dan telah dilantik secara bulat suara oleh muktamirin dan muktamirat yang hadir. Pimpinan PMIUTM untuk sesi 2010 adalah :

Presiden : Mohd Khairul Bin Abdullah Halim

Timbalan Presiden : Mohd Zaki Bin Haron

Naib Presiden 1: Mohd Hafizuddin Bin Misbah

Naib Presiden 2 (HEWI ): Saidatun Nur bt Awang

Setiausaha Agung: Afiqah Auni bt Muhammad

Bendahari: Izmar Hafizi Bin Omar

Semoga pimpinan baru yang dilantik dapat membawa PMIUTM ke membawa mahasiswa dalam memimpin perubahan ke arah lebih baik pada masa akan datang.

0 ulasan

Catat Ulasan

Letakkan banner ini tanda sokongan